Pénz7

2024 PÉNZ7

Az idei tanévben is csatlakoztunk az EMMI által általános és középiskolások számára meghirdetett országos pénzügyi és vállalkozói témahéthez.

Iskolánkban március 4-8. között zajlott a PÉNZ7, melynek egyik célja volt tanulóink számára a hétköznapokban is hasznosítható pénzügyi ismeretek nyújtása, már meglévő ismereteik bővítése, azok tudatos használata.

Elsősorban a matematika órák keretében valósítottuk meg a témahéthez kapcsolódó projektet.

Hétfőn és kedden egy pénztörténeti, pénzismereti előadást követően a diákok kvíz formájában adtak számot megszerzett ismereteikről, melybe a felsősökön kívül a harmadik és negyedik évfolyamos diákokat is bevontuk. Az osztályok legjobbjai csütörtökön a döntőn mérhették össze tudásukat.

A hét a felsősök számára matematikai projekt feladatokkal folytatódott.

Az 5. évfolyam tanulói építési vállalkozást indítottak, ahol megismerkedtek a munkaszerződés,  a bruttó és a nettó jövedelem,  a szerződéskötés,  a szükséges iskolai végzettség,  a munkatapasztalat,  a munkaköri leírás fogalmaival. Majd a tanulók munkaköri leírásuknak megfelelően kapcsolódtak be az építési munkálatokba. Tervrajz alapján fakockákból építettek kisebb-nagyobb hazákat. Hibáik következményeként komoly bontási költségek terhelték a vállalkozásokat. Ennek ellenére mindkét „cég” nyereséggel zárta a projektet.

A hatodik osztály tanulói egy elképzelt kirándulást szerveztek, ahol az úticél kiválasztása, az utazás szervezése, a program megtervezése, ezek pontos összehangolása, valamint a költségvetés minimalizálása volt a feladatuk.

A 7. és 8. osztályosok a Lidl munkatársai lehettek erre a hétre. A marketingbe, a pénzügyi elemzésbe,  a sajtóval való kommunikációba, és vezetői feladatokba nyerhettek minimális betekintést a projekt megvalósítása során. Akciót hirdettek, továbbá grafikonokat, kimutatásokat készítettek a bevételek alakulásáról. Újságcikket írtak, majd az elkészült munkáik alapján arányosság és százalékszámítási feladatokat oldottak meg.

Tanulóink érdeklődve, aktívan vettek részt a heti programokban, és reményeink szerint szélesedett a látókörük a pénzügyi és vállalkozási ismeretek körében. Bízunk abban is, hogy a projektek pénzügyi mutatóinak elemzése kapcsán tudatosabb részesei lesznek az iskolai és otthoni infrastrukturális környezetnek is.