A Cecei Illyés Gyula Általános Iskola 3.a osztályából két négy fős csapat részt vett a Jankay Tibor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola Érzelemkaland- Országos Tudásbajnokságának első fordulójában. A verseny célja , hogy fejlessze a 3.-4. osztályos iskolás gyerekek érzelmi intelligenciáját és érzékenységét.
„Az érzelmi intelligencia fejlesztése elengedhetetlen a gyermekek egészséges pszichológiai fejlődéséhez, valamint a társas kapcsolatok kialakításához és fenntartásához. A verseny során a résztvevők megtanulják felismerni, megérteni és kifejezni saját és mások érzelmeit, ami hozzájárul a közösségi életben való sikeresebb részvételükhöz.”
Az érzelmi intelligencia fejlesztésének fontosságában teljesen egyetértünk a szervezőkkel, ezért osztályunk 2 éven át részt vett az Erősségközpontú Oktatási Program megvalósításában iskolánkban, jelenleg pedig a Boldogságórák Integrált Programmal igyekszünk fejleszteni őket ezeken a területeken.
Iskolánkból még nem vettek részt ezen a versenyen, és a szervezők is nagyon szűkmarkúan adtak információkat a feladatokról, amiket 4 fős csapatoknak kellett december 4-én, szerdán 14 órától 15 óráig online, a Redmenta felületén megoldaniuk. Nem lehetett rá készülni, meglepetések voltak a feladatok.
Az ÁSZOK tagjai Balogh Gergely, Dobrádi Zalán, Pordán János és Wiszberger Nóra voltak. A VILLÁMOK csapat tagjai Dömsödi Rita, Farkas benett Miron, Ferenczi Dénes és Oláh Csenge. Érdekes feladatokkal, csapatmunkával kellett megoldaniuk a problémákat, amiket eléjük tártak. A billentyűzet használata is feltétel volt, hiszen sokat kellett „gépelni” a megoldásokat ebben az egy órában.
Olyan problémát kellett pl. megoldaniuk, hogy egy kisfiú, Samu öngólt rúgott a csapatának, amiért kicsúfolták. A feladat az volt, hogy vigasztalják meg a gyerekek, vidítsák fel, ha tudják. Mindkét csapatnak sikerült ez elérnie. A szervezők vissza is kérdeztek, hogy milyen érzés váltott ki a „vigasztalás, maga a folyamat” a gyerekekben, így is erősítve őket, hogy az érzéseiket fogalmazzák meg.
Egy másik feladatban egy virág kiszínezését kérték tőlük számítógépen a csapat hangulatának megfelelően. Gondolatpárosítások, fogalmak és jelentéstartalmuk, és hasonlók is megjelentek.
A szervezők januárban jelzik, hogy kik jutnak tovább a vármegyei fordulókba, de a gyerekek számára már ez is érdekes élmény volt, ahogy mesélték a történéseket.
Úgy gondolom, hogy már most sokat fejlődtek közben!
Szabóné Várady Katalin osztályfőnök




